Friday 28 October 2011

KOPERASI PUN BOLEH BANKRAPKAN ORANG

baru-baru ini saya sudah settle kes saya melalui AKPK untuk pinjaman peribadi dari bank. Jadi AKPK telah luluskan untuk menstrukturkan pinjaman selama 10tahun.

tetapi saya ada satu lagi masalah. Saya pernah pinjam dengan koperasi KOWAJA. intrest mmg tinggi. saya tidak bayar selama 16 bulan. kerana saya kehilangan pekerjaan.

saya disuruh pihak peguam koperasi tersebut untuk bayar hutang sebanyak 25%. tetapi saya tidak dapat bayar kerana saya tidak ada wang simpanan.

lepas tu dia cakap kalau tak bayar, kamu akan diambil tindakkan makamah dan makamah akan keluarkan waran untuk sitakan harta benda.
saya pun dah biggung dengan perkara tersebut.

bibiana

2 comments:

  1. Hye,sis bibiana..
    Sy mk tnya apa tndakan yg d ambil kowaja ke atas sis?
    Betol ke diorg sita brg2 kita kalo x jelaskan 25% yg d mnta tu?tq..

    ReplyDelete
  2. Hye,sis bibiana..
    Sy mk tnya apa tndakan yg d ambil kowaja ke atas sis?
    Betol ke diorg sita brg2 kita kalo x jelaskan 25% yg d mnta tu?tq..

    ReplyDelete