Friday 28 October 2011

HUTANG KREDIT

Assalam tuan,saya ada masaalah dgn bank,ada satu bank ni dah datang rumah dah untuk sita barang dalam rumah saya kerana tak bayar hutang kad kredit,kerana saya tak pergi ke mahkamah haritu jadi bank kata ada hak utk sita barang2 saya,betul ke?

Masaalah kedua, bila di jumlahkan semua hutang kad kredit dan personal loan dah melebihi rm30ribu,jadi saya pergi ke jab insolvensi ni,mereka nasihatkan saya bankrupkan diri sendiri jika saya tak mampu bayar,dan mereka meminta wang sebanyak rm1500 utk mulakan file saya,adakah prosuder ini betul?

Masaalah ketiga,bagaimana dgn rumah saya,masih berhutang dgn bank,nama rumah berdua dgn isteri,jika rumah dilelong,dimana kami nak tinggal,payment utk rumah takda masaalah,saya tetap membayar tiap bulan.

mohd shahie

No comments:

Post a Comment